پيشرفت در فناوري، صاحبان مشاغل را قادر مي سازد تا تجربياتي جذاب، در عين حال ساده و راحت داشته باشند. بسياري از بخشهاي تجاري، تجربه مشتري را با اپليکيشن هاي تلفن همراه افزايش مي دهند و صنعت رستوران نيز از اين قاعده مستثني نيست.
اکثر رستوران ها در هر اندازه اي در حال توسعه اپليکيشن هاي تلفن همراه هستند که مشتريان مي توانند از آنها براي رزرو ميز، سفارش غذا، مشاهده منو و . استفاده کنند. يک نظرسنجي نشان مي دهد که 55 درصد افراد از اپليکيشن هاي رستوران براي مشاهده منوها و قيمت، 38 درصد براي جستجوي رستوران، 30 درصد براي سفارش آنلاين غذا و 23 درصد براي رزرو ميز رستوران ها استفاده مي کنند.
پنج دليل اصلي براي طراحي اپليکيشن رستوران وجود دارد:
اپليکيشن ها بايد داراي قابليت هاي جذاب باشند
اپليکيشن رستوران شما تعامل مداوم بين شما و مصرف کنندگان شما را ارائه مي دهد. اگر اپ شما به درستي طراحي شود، يک الگوي چرخشي ايجاد مي کند. اينکه شما يک تجربه کاربري بي دردسر را در اختيار مشتريان قرار مي دهيد و آنها همچنان به خريد از شما باز مي گردند. همچنين، يک تجربه مناسب از اپليکيشن باعث خوشحالي مشتريان براي نظر دادن ، بررسي و توصيه مي شود.
قبل از شروع
منو
يکي از وظايف اصلي هر اپليکيشن رستوران ، نمايش منو است. افزودن يک منوي تعاملي جذاب به اپليکيشن شما اين جستجو را براي کساني که مايل به دانلود اپليکيشن هستند راحت تر مي کند. منو بايد براي مشاهده و انتخاب غذا و نوشيدني آسان باشد. همچنين ارائه اطلاعات در مورد مواد تشکيل دهنده ، اندازه غذا و تصاوير جذاب بسيار مفيد است.
يک اپ تلفن همراه همچنين به رستوران شما اين امکان را مي دهد تا مشتريان را از غذاهاي جديد يا ويژه منو، بدون توجه به زمان و مکان مطلع کنيد.
سفارش و پرداخت آنلاين
زمان يک منبع ارزشمند براي مصرف کنندگان امروزي است. سفارش و پرداخت درون برنامه اي قطعاً يک گزينه "ضروري" براي رستوران ها است. مشتريان به طور فزاينده اي براي رزرو و سفارش غذا از اپليکيشن هاي رستوران استفاده ميکنند. زنجيره هاي تحويل بزرگ مانند دومينو و پاپا تقريباً نيمي از سفارشات خود را از طريق سفارش تلفن همراه انجام مي دهند. مردم راحتي استفاده از دستگاه تلفن همراه براي سفارش غذا را دوست دارند و استفاده از اپ را بيشتر از تماس با رستوران ترجيح مي دهند. غول قهوه
سفارش آنلاين خطاي انساني را نيز کاهش مي دهد، که باعث افزايش دقت سفارش و رضايت مهمان مي شود. به علاوه، کارکنان رستوران زمان کمتري را صرف سفارشات تلفني مي کنند، بنابراين مي توانند به آماده سازي سفارشات براي مشترياني که در رستوران غذا مي خورند تمرکز کنند.
رسانه هاي اجتماعي
ادغام رسانه هاي اجتماعي به يک ويژگي دائمي براي هر اپليکيشن تبديل شده است. اين امر به ويژه براي بخش رستوران ها صادق است، زيرا بسياري از مشتريان مي خواهند تجربه خود را بيان کرده يا عکس بگيرند و بارگذاري کنند.
اپليکيشن رستوران شما مي تواند از رسانه هاي اجتماعي استفاده کند و آن را با برنامه هاي وفاداري/تخفيف ترکيب کند تا مشتريان را مجاب کند تا براي دعوت از مشتريان جديد پاداش دريافت کنند و تعداد مشتريان شما را افزايش دهند.
انتخاب فناوري مناسب براي اپليکيشن رستوران
انتخاب بستر مناسب موبايل- براي شروع، ابتدا بايد يک پلتفرم را انتخاب کنيد که معمولا انتخاب بين اندرويد و اي او اس است. مخاطبين خود را در نظر بگيريد تا بين iOS و Android بهترين تصميم را بگيريد. با اين حال ، مطمئن ترين انتخاب اين است که يک اپ را براي هر دو سيستم عامل ايجاد کنيد تا طيف بيشتري از مشتريان را داشته باشيد.
تجربه مشتري منحصر به فرد- نکته بعدي که بايد روي آن تمرکز کنيد اين است که اپليکيشني بسازيد که بتواند براي هر يک از مشتريان شما يک تجربه جالب و قابل توجه ايجاد کند. اپ شما بايد در سيستم فروش و آشپزخانه شما ادغام شود تا مشتري شما بتواند وضعيت سفارش خود را پيگيري کند.
انتخاب فناوري مناسب- گام بعدي اين است که فناوري مناسب را براي توسعه اپ تلفن همراه رستوران خود انتخاب کنيد. اين عمدتا به بودجه اپليکيشن شما و ويژگي هايي که مي خواهيد در اپ تحويل غذا خود اضافه کنيد بستگي دارد. شما مي توانيد فناوري را از PHP تا Ruby به ديگر روش هاي پرطرفدار مانند Flutter ترجيح دهيد.
طراحي يک UI/UX بصري از اپ- نکته بعدي که بايد به آن توجه داشته باشيد اين است که انتخاب UI و UX بصري اپ تحويل غذا براي اطمينان از بي عيب و نقص بودن اپ، سرعت سريع اپ هنگام پرداخت ، پردازش منو و انتخاب سفارش غذاو . ضروري است.
مي ,رستوران ,اپليکيشن ,يک ,مشتريان ,سفارش ,تلفن همراه ,از مشتريان ,رستوران شما ,رستوران ها ,مشتريان را ,انتخاب فناوري مناسب ,طراحي اپليکيشن رستوران
درباره این سایت